Vážení rodiče a milé děti,

 

moc Vás zdravíme, přejeme pevné zdraví a těšíme se na brzké shledání.

Budete-li chtít, můžete se zde inspirovat náměty k činnostem.

 

Jde například o kreslení, malování, lepení, modelování, trhání kousků papíru, stříhání, navlékání korálů, otiskování…

Můžete s dětmi procvičovat barvy, množství (více x méně), velikosti (větší x menší), prostorové vztahy (nahoře x dole…), třídění (podle velikosti, barvy, tvaru, materiálu atd.).

Zpívání jednoduchých písniček, rytmizace, tancování, pohyb.

 

Prosíme Vás, dopřejte dětem především možnost volné hry, tvořivosti, rozvoj samostatnosti při sebeobsluze (správné návyky při stolování, hygiena, převlékání) a společně strávené chvíle. 

Vaše paní učitelky A + J

 

Každodenní básničky, které děti z naší třídy dobře umí a dokážou doprovodit pohybem. Můžete je poprosit, ať Vás je taky naučí.

Dobrý den

Dobrý den, dobrý den,

to je ale krásný den,

máme ruce na tleskání

a nožičky na dupání.

Dobrý den, dobrý den,

dneska si to užijem!

 

Cvičeníčko

Nachystáme tělíčko,

zacvičíme maličko,

dokola se zatočíme (i na druhou stranu),

pak se na zem posadíme,

zatleskáme rukama,

zakopeme nohama,

uděláme dřep,

vyskočíme hned!

Zpětná vazba
Kontaktní email: mhnutizelena@gmail.com
Vážení rodiče a milé děti,
každý den pro Vás připravujeme nabídku činností k daným tématům. Snažíme se,
stejně jako při běžném režimu školky, aby byly pestré a pro děti zajímavé.
Pokud by děti měly zájem a Vy byste jim to umožnili, velmi by nás potěšilo, kdybyste
nám poslali fotky jejich obrázků, omalovánek nebo výrobků. Můžete si je také
uschovat a po znovuotevření školky si můžeme uspořádat výstavu.
Pokud se pustíte například do pozorování semínek, které se váže k tématu o
kytičkách, oceníme Vaši fotodokumentaci. A určitě nás potěší i pozdravy od dětí.
Každopádně chápeme, že momentální situace pro Vás nemusí být úplně jednoduchá
a připomínáme, že distanční vzdělávání není pro děti z naší třídy povinné.
Pokud byste cokoliv ohledně školky a dětí potřebovali, určitě se na nás obraťte.
Domluvíme se například i na předání vytištěných omalovánek.
Moc Vás a „naše“ děti zdravíme!

 

Vaše paní učitelky J+A

Zpětná vazba

Kontaktní email:   mhnutizelena@gmail.com  

Vážení rodiče a milé děti,

každý den pro Vás připravujeme nabídku činností k daným tématům. Snažíme se, stejně jako při běžném režimu školky, aby byly pestré a pro děti zajímavé.

Pokud by děti měly zájem a Vy byste jim to umožnili, velmi by nás potěšilo, kdybyste nám poslali fotky jejich obrázků, omalovánek nebo výrobků. Můžete si je také

uschovat a po znovuotevření školky si můžeme uspořádat výstavu. Pokud se pustíte například do pozorování semínek, které se váže k tématu o kytičkách, oceníme

 Vaši fotodokumentaci. A určitě nás potěší i pozdravy od dětí.

Každopádně chápeme, že momentální situace pro Vás nemusí být úplně jednoduchá a připomínáme, že distanční vzdělávání není pro děti z naší třídy povinné.

Pokud byste cokoliv ohledně školky a dětí potřebovali, určitě se na nás obraťte. Domluvíme se například i na předání vytištěných omalovánek.

Moc Vás a „naše“ děti zdravíme!

Vaše paní učitelky J+A

 

Týdenní téma: "Čarodějnice"

Uvedené činnosti slouží jako volná inspirace, děti v této věkové skupině se se základními informacemi jen seznamují. Stačí, když budou mít povědomí o tom, čeho se téma týká. Můžete rozšířit o vlastní nápady. 

Pálení čarodějnic patří v naší zemi k velmi živým zvykům. Noci z 30. dubna na 1. květen bývá přisuzována magická moc. Stojí uprostřed mezi jarní rovnodenností a letním slunovratem. Naši dávní předkové (Keltové) na počest světlého období roku pořádali slavnosti a zapalovali na návrších ohně. Ty měly zahnat zimní démony a škodící nadpřirozené síly, které byly o této noci obdařeny obzvlášť silnou mocí. Lidé při těchto slavnostech tancovali a skákali přes oheň, aby jim zajistil ochranu. 

Čarodějné mocnosti časem zastoupily slaměné figury čarodějnic. Podle pověry o této noci v povětří poletuje na koštěti spousta zlých čarodějnic, které se slétají na čarodějnický sraz. Aby na ně bylo dobře vidět, zapalovala se ometená košťata a vyhazovala se do výšky. 

Čarodějnice však nebyly jen zlé. Těch, které znaly tajemství bylin, uměly zahánět nemoci a napravovat zlomeniny, si lidé vážili. Bylinkářky – vědmy se vyznaly v tajích přírody. Věděly mnoho o působení rostlin, hub, kamenů, kovů, drahokamů, ale i barev a vůní.

ČARODĚJNICE - TVOŘENÍ.pdf (160,1 kB)
DOKRESLI - SUDOKU.pdf (154,6 kB)
KOUZELNÝ LEKTVAR.pdf (145,6 kB)
PÍSNIČKA.pdf (98,6 kB)

 

Týdenní téma: "Domácí zvířátka - mazlíčci"

- týden 19. - 23. 4. 2021

Činnosti se tento týden budou týkat především pejska a kočičky, kteří jsou nejoblíbenějšími domácími mazlíčky. Další oblíbená domácí zvířátka: morče, křeček, králíček, andulka, papoušek, želvička, rybičky… 

Náměty na rozhovory: 

Proč chováme domácí zvířátka? Jak se o ně staráme? Co potřebují k životu? Jak se jmenují mláďátka? (štěňátko, koťátko) 

Pojmenujte části jejich těla. Poznáte jejich hlas? Jaký je rozdíl mezi domácími zvířátky, hospodářskými a mezi mazlíčky? 

Seznamte děti se zásadami chování při setkání se zvířátky na procházce. 

Doporučené knížky k tomuto tématu: 

Povídání o pejskovi a kočičce – Josef Čapek 

O zvědavém štěňátku – Zdeněk Miler, Iva Hercíková


PÍSNIČKY.pdf (193540)
PEJSEK A KOČIČKA - tvoření.pdf (186303)
PEJSEK A KOČIČKA - omalovánky.pdf (211940)
LÍZA - básnička.pdf (107670)

 

 

Týdenní téma: "Domácí zvířátka - hospodářská"

- týden 12. - 16. 4. 2021

Uvedené činnosti slouží jako volná inspirace, děti v této věkové skupině se se základními informacemi jen seznamují. Stačí, když budou mít povědomí o tom, čeho se téma týká. Můžete samozřejmě rozšířit o vlastní nápady. 

Mezi domácí zvířata patří jak druhy chované člověkem pro hospodářský užitek, tak zvířata chovaná jako domácí mazlíčci a společníci. Tento týden se zaměříme na zvířátka hospodářská. 

Hospodářská zvířata se chovají v hospodářství, na statku či na farmě. Jak se říká lidem, kteří tam pracují? Hospodář, hospodyně, (sedlák, selka), statkář, statkářka, farmář, farmářka. Abychom od zvířátek získávali produkty, pro které je chováme, musíme se o ně dobře starat – zajišťovat jídlo a vodu, čistit chlévy, stáje, kurníky, léčit je, když jsou nemocní, poskytovat jim pohyb a vlídnost. 

Získáváme od nich mléko, maso, tuk, vejce, kožešinu, přírodní vlákna – vlnu, med, kosti, kůže. Tomu všemu se říká produkty. Také je využíváme pro práci (především koně – tažná a jezdecká zvířata) a například psy na hlídání. Co všechno se z uvedených produktů dá vyrobit? Povídejte si o tom nejlépe při jejich reálném využívání. 

Hospodářská zvířata můžeme rozdělit podle toho, jak přivádějí na svět svá mláďata. Rodí se telátko stejně jako kuřátko? Zvířátka, která přivádějí na svět živá mláďata jsou savci a zvířátka, která se líhnou z vajíčka jsou ptáci. Na statku je to drůbež. Savce poznáš podle toho, že mají kožíšek (chlupy, srst) a chodí po čtyřech nohách. Drůbež poznáš podle toho, že má peří, zobák a chodí po dvou nohách. 

https://www.youtube.com/watch?v=FGsCXoV_j9M 

Můžete s dětmi rytmizovat názvy zvířat a jejich mláďat, vyrobit si je dle vlastní fantazie, vyhledávat obrázky v knížkách, najít tato zvířátka mezi hračkami a postavit jim ohrádky, zkoušet napodobovat zvuky zvířat (Jak dělá koníček?), zpívat písničky ve kterých se vyskytují – Když jsem já sloužil, Maličká su, Pásla ovečky, Běžela ovečka, Já mám koně… 

Trávu mění na mlíčko, 

k tomu bučí maličko. 

Poznali jste? Sláva! 

Je to totiž kráva. 

Můžete si zahrát na čaroděje, který děti do zvířátek začaruje: „Čáry, máry fuk, ať tu není žádná holka ani kluk. Ať je tady…“ (Ovečka, telátko, slepička apod.) Děti napodobují zvířecí chůzi po dvou či po čtyřech a přidávají zvuky. 

Až to bude možné, vydejte se na statek, kde se mohou děti se zvířátky a jejich mláďátky seznámit. 

https://www.toulcuvdvur.cz/

 

STARÝ FARMÁŘ - písnička.pdf (107346)
POHÁDKA.pdf (250915)
NAJDI OCÁSEK.pdf (87986)
DEJ DO KROUŽKU.pdf (101086)
MLÁĎÁTKA.pdf (241869)
UŽITEK DOMÁCÍCH ZVÍŘÁTEK.pdf (105497)

 

Týdenní téma: "Čtyři roční období" - týden 6. - 9. 4. 2021

Uvedené činnosti slouží jako volná inspirace, děti v této věkové skupině se se základními informacemi jen seznamují. Stačí, když budou mít povědomí o tom, čeho se téma týká. Můžete rozšířit o vlastní nápady. 

Rok se skládá ze čtyř hlavních částí: jaro, léto, podzim a zima. 

Jaro 

• dny jsou teplejší a delší

• na stromech jsou pupeny a květy

• rostliny klíčí a rostou, začínají kvést první kytičky

• ptáčci přilétají z teplých krajů, stavějí hnízda, kladou vejce

• rodí se mláďátka

• Velikonoce

 

Léto

• nejteplejší období roku, dlouhé dny, pozdě se stmívá

• rostliny kvetou

• dozrává drobné ovoce, zelenina, obilí

• můžeme se koupat i venku

• děti mají prázdniny, jezdíme na dovolenou

 

Podzim

• dny jsou kratší a chladnější

• děti začínají chodit do školy

• rostliny odkvétají

• dozrává ovoce, obilí je sklizeno, pole zorána

• ze stromů opadává listí

• stěhovaví ptáci odlétají do teplých krajin

• často prší a fouká vítr

• pouštění draků, dlabání dýní

 

Zima

• nejchladnější období roku

• dny krátké, brzy se stmívá

• rostliny přestávají růst, stromy jsou bez listí

• zvířátkům naroste huňatější srst

• některá zvířátka celou zimu prospí

• padá sníh, mrzne a vzniká led

• Vánoce

 

Rok jako kolo točí se,

dny si skládá v měsíce.

Jen odzvoní Vánoce,

zase znovu koulí se.

 

Cyklus roku je velmi hezky zpracován v seriálu Chaloupka na vršku. https://decko.ceskatelevize.cz/chaloupka-na-vrsku

 

JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA - písnička.pdf (142657)
CO K SOBĚ PATŘÍ.pdf (134791)
STROM - tvoření.pdf (344155)

 

Týdenní téma: "Velikonoce" - týden 29. 3. - 1. 4. 2021 

Uvedené činnosti slouží jako volná inspirace, děti v této věkové skupině se se základními informacemi jen seznamují. Stačí, když budou mít povědomí o tom, čeho se téma týká. Můžete samozřejmě rozšířit o vlastní nápady. 

Velikonoce patří k největším svátkům nejen v naší zemi. Ve slavení Velikonoc se prolnuly dvě tradice: oslava jara jako obnoveného života a oslava tajemného zmrtvýchvstání Ježíše Krista. U malých dětí ve školce nespojujeme Velikonoce s obrazem smrti, ale zaměřujeme se na symboly nové proudící životní síly. Návrat slunečního jasu a tepla, oživení zeleně a půdy pro pěstování plodin, rození mláďátek. 

Tento týden můžeme s dětmi rytmizovat velikonoční koledy, vyrábět pomlázku, zdobit kraslice, vyrábět například velikonoční přáníčka, ozdobné zápichy, různá kuřátka, zajíčky, ovečky atd. Zkuste děti zapojit do velikonočního úklidu domácnosti a pečení velikonočního pečiva. 

Symboly Velikonoc – vejce, pomlázka, mazanec – slunce, beránek, kuřátko, zajíček 

Velikonoční tradice

Škaredá středa – ve středu si s dětmi dávejte pozor na „škaredění“. Pokud se lidé v tento den na sebe mračí a zlobí, nezbaví se „škaredění“ celý rok (pověra).

Zelený čtvrtek – během dne můžete na jídelníček zařadit zeleninu zelené barvy (špenát, brokolice, pórek, salát, bylinky). Tradicí je v tento den pečení jidášků s medem a setí hrachu. 

Velký pátek – děti si mohou vyzkoušet „půst“ - nejíst a nepít celý den vůbec nic sladkého. 

Bílá sobota – pečení beránka a mazance. 

Velikonoční (červené) pondělí – chození s pomlázkou (chlapci), koledování, odměňování barevnými vajíčky (děvčata). Tato tradice patří k nejstarším lidovým obyčejům. Mladé vrbové proutky, ze kterých by měla být pomlázka upletena, šleháním se symbolicky přenáší na holčičky – ženy životní síla a zdraví. Odměnou za „omlazení“ je předání vařených barvených vajíček, které jsou symbolem života. Šlehání nemá být bolestivé. 

Náš třídní pejsek Alík zdraví všechny děti i rodiče a přeje veselé Velikonoce! Už se nemůže dočkat, až se s dětmi ve školce zase přivítá… 

K přání příjemného prožití těchto jarních svátků se připojujeme i my, Vaše paní učitelky, Janička a Alenka 

 

VELIKONOČNÍ TVOŘENÍ.pdf (100089)
VELIKONOČNÍ KOLEDY.pdf (106646)
VAJÍČKO - činnosti.pdf (350071)

 

 

Týdenní téma: "Tú, tú, tú, auto už je tu" - týden 22. - 26. 3. 2021

Uvedené činnosti slouží jako volná inspirace, děti v této věkové skupině se se základními informacemi jen seznamují. Stačí, když budou mít povědomí o tom, čeho se téma týká. Můžete samozřejmě rozšířit o vlastní nápady. 

Tento týden se zaměříme na činnosti spojené s tématem dopravy. K rozhovorům využíváme procházek, jízdy jakýmkoliv dopravním prostředkem, prohlížení obrázků, fotek, nebo například sledování videa. 

  https://www.youtube.com/watch?v=e0aolbLapEA   

Proč používáme dopravní prostředky? (Rychlost, síla – přeprava, pomoc při práci.) Seznamujeme děti s dopravními prostředky – znají nějaké? (Kolo, osobní auto, nákladní auto, autobus, metro, vlak, loď, letadlo, motorka, bagr…) Jak se díky nim pohybujeme? Létáme, plujeme, jedeme – vzduch, voda, země (silnice, koleje). Doprava osobní a nákladní – jaký je rozdíl? (Převáží osoby – lidi, náklad – suroviny, výrobky.) Jak se cestovalo v minulosti? (Pěšky, využívala se zvířata – především koně, vynález kola, síla vody a vzduchu.) Co jsou to dopravní značky, přechod pro chodce

Důležité je především dětem připomenout základy bezpečnosti v silničním provozu

V automobilu – použití autosedaček a bezpečnostních pásů.

Na chodníku – zajištění viditelnosti, hry daleko od silnic, opatrnost, kázeň. 

Na kole – použití cyklistické přilby, zajištění viditelnosti, kontrola technického stavu kola, opatrnost, kázeň. 

Rytmizace (vytleskávání slabik) slov na dané téma – tleskání, pleskaní, použití vařeček, lžiček, kostek… 

 

Dechová cvičení – napodobujeme zvuk mašinky – nádech nosem, výdech se zvukem šššššš plynule x přerušovaně š š š š š, nahlas x potichu, pomalu x rychle. 

Tú, tú, tú, auto už je tu. 

Pojeď, mámo, pojeď s námi, 

za chvíli jsme za horami. 

Tú, tú, tú, auto už je tu.

DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY - tvoření.pdf (0 )
DOPRAVNÍ ZNAČKY, GEOMETRICKÉ TVARY.pdf (0 )
JÁ MÁM KONĚ písnička.pdf (0 )
OMALOVÁNKY.pdf (0 )
SEMAFOR.pdf (0 )

 

 

Týdenní téma: "Kniha plná pohádek" - týden 15. - 19. 3. 2021 

Uvedené činnosti slouží jako volná inspirace, děti v této věkové skupině se se základními informacemi jen seznamují. Stačí, když budou mít povědomí o tom, čeho se téma týká.

Můžete samozřejmě rozšířit o vlastní nápady.

Při společném čtení si povídáme o obsahu pohádek. Při prohlížení obrázků je popisujeme, zaměřujeme se i na detaily.

 https://celeceskoctedetem.cz/pro-rodice/proc-cist-detem 

Jak knížka vzniká? (Spisovatel, malíř – ilustrátor...) Kde můžeme koupit knížku? (Knihkupectví, internet.) Kde si můžeme půjčit knížky? (Procházka k nejbližší knihovně.) Jak zacházíme s knihou? (Opatrně, čteme v klidu, máme čisté ruce. Společné lepení roztržených knížek.) Jaké druhy knížek známe? (Pohádkové, encyklopedie, kuchařky…)

Kdo bude chtít, může nám poslat svoji fotku s oblíbenou knížkou.

Jaké pohádky děti znají? A jaké znají pohádkové postavy? Jaké mají vlastnosti? Jak se asi jednotlivé pohádkové postavy cítí v určitých situacích? Můžeme si to vyzkoušet pantomimou.

Porovnávání knih

Připravíme si několik knížek (3-5), které se viditelně liší velikostí a váhou.

Víc x míň – knihy rozdělíme na dvě skupinky, porovnáváme množství.

Větší x menší – porovnáváme velikost.

Tenčí x tlustější – porovnáváme šířku.

Těžší x lehčí – porovnáváme váhu.

Můžeme dát dětem porovnat jednu knížku obrázkovou a jednu jen se psaným textem. Poznají, v čem se liší?

Oběd jako na zámku

Můžeme si s dětmi připravit slavnostní oběd (večeři, snídani), při kterém se sejde rodina u stolu. Děti se podílí na přípravě jídla (možno využít kuchařskou knihu) a na prostírání stolu (ubrus, ubrousky, příbory, talíře, skleničky, květiny…). Ke společnému stolování můžeme potichu pustit klasickou hudbu. (Naše děti to znají ze školky, kde si občas při svačince pustíme hudbu „jako na zámku“).

1.KAŽDÁ RUČKA - básnička.pdf (0 )
2.Á,BÉ,CÉ-PO OBĚDĚ-básničky.pdf (0 )
3.VYSVOBOZENÍ PRINCEZNY.pdf (0 )
4.POHÁDKOVÝ DRAK-malování.pdf (0 )
5.ZÁLOŽKA DO KNIHY-tvoření.pdf (0 )
6.OMALOVÁNKY.pdf (0 )

 

Týdenní téma: "První jarní kytička" - týden 8. - 12. 3. 2021

Uvedené činnosti slouží jako volná inspirace, děti v této věkové skupině se se základními informacemi jen seznamují. Stačí, když budou mít povědomí o tom, čeho se téma týká. Můžete samozřejmě rozšířit o vlastní nápady. 

Při procházkách si všímáme změn v přírodě - zpěv ptáčků, první tráva, pupeny na větvích, sněženky a bledule. Po zimě pomalu přichází jaro, začíná se oteplovat, ale pořád je ještě chladno (březen, za kamna vlezem). 

Seznámení s některými jarními květinami (např. sněženka, bledule, petrklíč, narcis, sedmikráska, fialka, tulipán). Jakou mají barvu (vůni)? Kytičky vyhledáváme v knížkách a na procházkách, všímáme si částí rostlinky – kořen, stonek, listy, květ. 

Co potřebují rostliny k životu? (vodu, vzduch, světlo a teplo – slunce, živiny – půda.) 

Jak rostou rostlinky? Můžete si doma vyzkoušet K pozorování růstu je velmi vhodná řeřicha, začíná klíčit a růst velmi rychle. Děti nasypou semínka na tácky s vatou. Starají se o vlhčení těchto semínek a pozorují, jak semínka začínají klíčit. Až bude řeřicha dost vysoká, můžete ji nastříhat například na namazaný chleba. 

Pokud byste chtěli dětem dopřát pozorování růstu kvetoucí rostlinky, můžete s nimi zasít semínka například afrikánů. Toto pozorování však trvá déle. Nebo se také můžete pomalu připravovat na zasetí osení nejlépe 10-14 dní před Velikonocemi.

Písnička Travička zelená.pdf (111265)
Básničky JARO A SLUNCE.pdf (75277)
Omalovánky-JARNÍ KVĚTINY.pdf (101633)
Pohádka První sněženka.pdf (155686)
Tvoření SNĚŽENKA.pdf (201247)

 

Pracovní náměty na téma "Věci kolem nás" - týden 1. - 5. 3. 2021

1-Věci kolem nás.pdf (142,4 kB)
2-Popelářské auto-básnička.pdf (116,4 kB)
3-Třídíme odpad-píseň.pdf (110,7 kB)
4-Pracovní list-úvod.pdf (173,1 kB)
5-Pracovní list.pdf (993,4 kB)

 

 

Vyhledávání

Anketa

Líbí se Vám naše stránky?

Zpravodaj naší školky

08.06.2021 14:02

Certifikát dárce za pomoc při Veřejné sbírce Fondu Sidus

Děkujeme všem rodičům, kteří se do sbírky zapojili.
11.12.2020 10:47

Dárečky pro seniory

Děti z obou budov mateřské školy vyráběly dárky do Domov Seniorů na Praze 4 a 10. Dárečky byly s velkými díky přijaty a po třídenní karanténě se dostanou i k babičkám a dědečkům.
03.11.2020 11:22

Certifikát dárce za pomoc při Veřejné sbírce Fondu Sidus

Děkujeme všem rodičům, kteří se do sbírky zapojili.  
26.08.2020 10:02

Směrnice mimořádné opatření od 1.9.2020

Vážení rodiče, milí přátelé, Vzhledem k tomu, že se blíží 1.9.2020, ráda bych Vás tímto na začátku tohoto závazného sdělení pozdravila, popřála hodně zdraví a přidala přání co nejúspěšnějšího zvládnutí nového školního roku, které nám komplikuje epidemiologická situace, se kterou jste všichni...
28.01.2020 07:38

Sbírka víček - ukončení

Vážení rodiče, sbírka plastových víček pro Adámka je na přání jeho maminky ukončena. Všem, kteří pomáhali, velice děkujeme!!!   Protože máme na skladě velké množství víček z PET lahví a rádi bychom ve sběru plastových víček pokračovali, hledáme jiného odběratele. Víte-li o někom, kdo by...

© 2009 Všechna práva vyhrazena.